۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

شبکه هاي سنسور بي سيم (WSNs)

شبکه هاي سنسور بي سيم شامل نودهاي کوچکي هستند با توانايي حس کردن، محاسبه و ارتباط. چنين شبکه هايي به طور معمول محدوديت منابع برای ارتباطات و محاسبه دارند و انرژی آنها که با باطری یا سلول های خورشیدی تامین می شود محدود است.
پهناي باند لينکهايي که گرههاي سنسور را به هم متصل مي کنند معمولا محدود مي باشد و شبکه هاي بيسيم اي که سنسورها را به هم متصل مي کنند کيفيت سرويس محدودي دارند و ميزان بسته هاي گم شده در اين شبکه ها بسيار متغير مي باشد.
رای مطالعه ادامه مطلب شبکه هاي سنسور بي سيم کلیک کنید.
 شبکه هاي سنسور بي سيم

مسيريابي در شبکه هاي موردی ادهاک(Ad-Hoc Routing)



شبکه هاي ادهاک عبارتند از تعدادي نود که به طور غير ساخت يافته با هم در ارتباط هستند و هيچ مرجع مشخص و ثابتي براي سامان دهي آن ها وجود ندارد.

اين گونه شبکه ها به صورت بي سيم با يکديگر ارتباط داشته و عموما هر نود از شبکه به عنوان روتر نيز عمل مي کند.

شبکه هاي ادهاک معمولا در کاربردهاي نظامي که نياز به پياده سازي سريع يک شبکه ارتباطي است و يا عمليات حياتي مانند امدادرساني به حادثه ديدگان از بلاياي طبيعي و يا در اماکني که به طور موقت براي برگزاري نمايشگاه ها و کنفرانس ها استفاده مي شود، کاربرد دارد.

رای مطالعه ادامه مطلب مسيريابي در شبکه هاي موردی ادهاک کلیک کنید.
 مسيريابي در شبکه هاي موردی ادهاک(Ad-Hoc Routing)

Fwd: مسیریابی در شبکه هاي حسگر بیسیم‬ (WSN)


پیشرفتهاي اخیر در زمینه سیستمهاي حسگرهاي هوشـمند ، مخـابرات بـیسـیم وهمچنـین الکترونیک دیجیتال، امکان ساخت گرههاي حسگر کوچک، کم مصرف و کم هزینه رافراهم مـی سـازند کـه توانایی برقراري ارتباط به صورت بیسیم را نیز دارا میباشند. این گرههاي حسگر کوچک شامل سه بخـش حسگر، پردازش اطلاعات و انتقال اطلاعات به صورت بیسیم مـی باشـند.

برای مطالعه ادامه مطلب مسیریابی در شبکه هاي حسگر بیسیم‬ کلیک کنید.

مسیریابی در شبکه هاي حسگر بیسیم‬ (WSN)